Diakonia

Diakonia eli palvelu perustuu rakkauden käskyyn ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”. Palvelun tavoitteena on auttaa ja tukea erityisesti heikoimmassa asemassa olevia.

Kemin helluntaiseurakunnassa diakoniatyötä tehdään ennen kaikkea yksittäisten henkilöiden omatoimisena palveluna, mutta myös seurakunnan organisoimana. Ystäväpalvelu on osa jokaisen kristityn jokapäiväistä elämää omien mahdollisuuksien mukaan.

Diakoniatyön tavoitteena on kristillisen julistustoiminnan ohella tukea seurakuntalaisia kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin niin ”hengen, sielun kuin ruumiinkin” alueella.

Diakonia toteutuu ystäväpalveluna, lauluvierailuina ja iäkkäiden joulutervehdyksinä sekä ehtoollisen tarjoamisena jostain syystä kotiin sidotuille henkilöille. Ole rohkea ja tuo esille näkemiäsi diakoniatarpeita seurakunnan keskellä.

Ruoka-aputoiminta

Kemin helluntaiseurakunta jakaa ruoka-apua yhdessä Keminmaan seurakunnan kanssa viikoittain. Jakopaikkana toimii Keminmaan seurakunnan toimintatila PULSSI

Katso viimeisin esittelyvideo

Hyvällä sydämellä -hanke

Hyvällä sydämellä on Helluntaikirkon ESR+ -rahoitteinen hanke, joka on suunnattu erityisesti työttömille vähävaraisille ja heidän perheilleen.

Seurakunnissa toimintaa ohjaavat hankevastaavat. Tukea annetaan aineellisena apuna sekä ohjaamalla avuntarvitsija oikeanlaisen avun piiriin. Lähtökohtana on avuntarvitsijan henkilökohtainen kohtaaminen ja hänen avuntarpeensa.

Erityisen tärkeää on avunsaajan:

• henkilökohtainen kohtaaminen ja keskustelu
  • osallisuuteen ohjaaminen
  • yhteistyö erilaisten palveluntuottajien kanssa kuten alueen sosiaali- ja terveyspalvelut, Kela, seurakunnat sekä erilaiset järjestöt ja hankkeet

Toimintamme tavoitteita ovat avunsaajan:

• akuutin taloudellisen tilanteen osaratkaisu
  • yhteisöllisyyden ja mielen hyvinvoinnin lisääminen
  • elämänhallintataitojen vahvistaminen

Jos tarvitset apua, voit jättää soittopyyntöviestin: RUOKAKORTTI
Kemin Helluntaiseurakunnan numeroon 040 528 74 34 Sovitaan tapaaminen.